Vragen over retourneren en garantie
Kan ik mijn product retourneren of ruilen?
Wijnkoperij Reijnen vindt het belangrijk dat je tevreden bent over het product. Ben je dat niet en wil je daarom het product terugsturen, dan kun je hieronder lezen hoe dat werkt. Als je vooraf contact met ons opneemt voor de juiste procedure, dan komen de retourkosten voor onze rekening, tenzij je de bestelling vanuit het buitenland terugstuurt. Uiteraard kan je de producten ook op eigen initiatief retourneren, dan zijn de kosten wel voor jezelf. Dit recht geldt niet voor zakelijke aankopen.
Je hebt het product nog niet gebruikt
Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen na ontvangst herroepen door ons hiervan op de hoogte te stellen. Na herroeping heb je nog 14 dagen om je bestelling terug te sturen. Retourneren of ruilen is mogelijk als het artikel ongebruikt is en in de originele verpakking zit, indien redelijkerwijs mogelijk. De herroepingstermijn van 30 dagen gaat in na ontvangst van je bestelling. Je kunt het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking ook terugsturen als het product alleen maar zo gebruikt en bekeken is zoals je dat in een winkel ook zou doen. Zo mag je een product altijd uit de verpakking nemen. Dit recht op retour geldt niet voor zakelijke aankopen.
Je hebt het product gebruikt
Als je een gebruikt product binnen de gestelde termijn wil retourneren, moeten wij het product weer geschikt maken voor verkoop. Hiervoor worden kosten berekend. Ook wanneer het product door gebruik beschadigd of incompleet is, vergoed je zelf de retourkosten en/of schade en/of incompleetheid naar redelijkheid. Deze redelijkheid wordt bepaald door Wijnkoperij Reijnen. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.
Je hebt een product op maat laten maken
Als je een product op maat hebt laten maken, kun je dit product alleen terugsturen of ruilen als het defect is.
Het product terugsturen
Als je een product wil terugsturen, kun je daarvoor contact met ons opnemen. Je krijgt dan een label toegestuurd die je uitprint en op het pakketje plakt. Je stuurt het pakketje via een PostNL servicepunt naar Wijnkoperij Reijnen. Zodra wij je product hebben ontvangen, zullen wij deze controleren op eventuele beschadigingen.
Afhankelijk van de met je gemaakte afspraken sturen wij je een vervangend product toe of storten wij het aankoopbedrag inclusief de eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending terug. Als je een deel van je bestelling houdt, krijg je geen verzendkosten vergoed. Indien waardevermindering is opgetreden, wordt dit in rekening gebracht. Terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping plaats. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel/op dezelfde rekening als waarmee jij hebt betaald.
Wanneer wordt mijn betaling teruggestort?
Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping teruggestort.
Geeft Wijnkoperij Reijnen een productiegarantie?
Indien een product bij levering defect blijkt te zijn, verzoeken wij u vriendelijk direct contact met ons op te nemen. Wij staan klaar om u te assisteren en zorgen ervoor dat het defecte product op passende wijze wordt afgehandeld volgens onze garantievoorwaarden.